zbozi z USA a clo/dan

Jiz delsi dobu se zbyvam otazkou jak legalne privezt zbozi z USA v ramci legalnich moznosti a vlozit si naklady (cenu/clo/dan) na firmu. Abych pravdu rekl, nez jsem zacal podnikat, tak jsem to neresil, naopak clovek hleda zpusoby jak to mit nejlevnejsi a musim rict ze ten nejlevnejsi zpusob je i bezstarostny.

Asi vite ze existuji firmy, ktere vam ulehci nakup v USA. Prevazne postup je stejny:

  • predplatite si rocni pouzivani
  • dostanete fiktivni adresu v USA
  • koupite si zbozi pomoci kreditky a nechate si to poslat na vasi fiktivni adresu
  • tam jsou lide, kteri vas upozorni ze vam prisel “balik” a po vzajemne dohode vam ho preposlou do CR

Pokud se ptate proc rovnou si to nenechate poslat do CR, tak odpoved je ta, ze hodne firem v USA nechce posilat zbozi mimo USA kontinent.

  • zasilkovasluzba.com – presne popsany postup
  • shipito.com – oproti zasilkove sluzbe maji tu vyhodu, ze kdyz natrefite na obchodnika, ktery bere jen US kreditky, tak vam tato firma umozni pouzit jejich US kreditku ke koupi vaseho zbozi

CLO / DPH

Kdyz Vam takto poslany balik prijde postou do CR, tak celnici jej zabavi a upozorni Vas ze tam mate zasilku. (Po dohode s zasilkovasluzba.com / shipito.com se da domluvit aby neposilaly faktury pribalene k baliku). Nasledne Vas vyzvou aby jste napsali cenu za kterou jste to koupili (kdyz celnici nenajdou faktury) a vy uvedete cenu. Pozor, oni nejsou blbi 🙂

Nasledne se zjisti zda se plati nejake clo na Vase zbozi. Vim ze na elektroniku/notebooky dovazene z USA je clo 0,- Kc. Takze Vam vymeri jen DPH. Vy je zaplatite a pokud jste platcem DPH tak se Vam zpatky vrati.

Avsak co delat, kdyz Vam znamy priveze elektroniku a nikdo ho nikde nezastavi? Po par dnech zjistovani jsem nasel legalni zpusob:

  1. s fakturou zajet na celnici – nejblizsi v Ostrave je v Paskove
  2. poprosit DHL at vam pomuze vypsat celni doklady (pry to delaji za 100)
  3. zajit za celnikama s americkou fakturou. (pozor faktura musi byt na Vase jmeno a nejlepe i na vasi ceskou adresu, ale pry jsou tolerantni a berou i ty americke adresy 🙂 (tady je problem jak dat fakturu s americkou adresou do ucetnictvi)
  4. Vymeri clo pres TARIC (je to oficialni soft na vymereni cla pro celniky) zde je jednodussi zpusob – jinak notebook je pod cislem 8471300 (trida XVI -> Kapitola 84 -> 8471 -> 8471 30)
  5. Vymeri DPH
  6. K vymereni clo/dph se pocita kurz ze stranek Celni spravy Ceske republiky
  7. no a stakto vymerenym clem/DPH jdete rovnou za ucetni

No a nakonec nejake odkazy a taky postovne od shipita

8 Comments on “zbozi z USA a clo/dan”

  1. Michal says:

    Ahoj, chtel bych se te zeptat, jestli mas se sluzbou zasilkovasluzba.com nejaky zkusenosti. Chci koupit notebook ze statu a jsem samozrejme podezrivavej, aby si ho nenechali. Pis pls. na e-mail. Diky, Michal

  2. majecek says:

    Ahoj Michale,
    ja osobne nemam s nema zadne zkusenosti, protoze mi zbozi vozi rodinni prislusnici 🙂

    Kazdopadne JiPim (http://www.jiripisa.net) nebo Fil (http://www.jirifabian.net) si nechali poslat jiz nekolik veci (posledne to byly iphony a iPody) . Vim ze vse dorazilo v poradku a bez problemu.

  3. Pitrsonek says:

    To Michal:
    Ahoj já být tebou tak si koupím dell z USA, poskytuje mezinárodní záruku a je to fakt kvalitní značka. Na http://www.dovoz-z-usa.cz se můžeš dočíst jak nakupovat a nechat si zboží dovézt. Nech mi tam vzkaz a odepíšu ti.

  4. Vikus says:

    Ahoj, má někdo nějaké zkušenosti s nákupem notebooků z Amazon.com ? Jestli je doprava do čech bez problémů a kolik se tak pohybují ceny poštovného?
    Dík Vikus

  5. Newman says:

    Ahoj,
    Chtěl bych se zeptat jak ke konci máš: “Avsak co delat, kdyz Vam znamy priveze elektroniku a nikdo ho nikde nezastavi?”

    Když kamaráda nikdo nezastaví, proč jít na celní úřad abych platil clo + dph, jaké to má výhody? 🙂

    Newman

    • majecek says:

      Jednim z duvodo by mohlo byt, ze si to chces dat do nakladu sve firmy 🙂

      Pridam zde historku jak jsem si legalne privezl 2notasy z USA a nasledne si je nechal oclit a nacist DPH.
      Na ruzyni skoro nevedeli jak to udelat a to co jsem myslel ze bude trvat max 20 min, nakonec trvalo skoro 3 hodiny a malem mi odletel nasledny spoj.

      Jen par tipu co clovek potrebuje:
      Potrebujes neco jako je nase DIC ale v EU formatu, ma to sve jmeno, ale nepamatuji se jak se to nazyva. (pokud bych pristal prvne nekde jinde nez na ruzyni, a chtel bych si to oclit (clis a danis v prvni EU miste) tak mi to zabavi a poslou me do CR nez si ten dokument zaridim a pak bych se musel vratit nebo si to nechat poslat. Jeste ze jsem skoncil na ruzyni. 🙂
      Dale nekolik foto kopii – vyfoti na ruzyni, vedle zachodku 🙂 – dohromady asi kolem 500KC

      Tresnicka na dortu:
      Protoze jsem k notasu dostal i iPod touch (byl na fakture), tak nakonec jsem musel jeste zaplatit clo za nej, ale notas jsem mel zdarma.

      Summary:
      at se kazdy rozhodne zda to bude delat legalni cestou, ja se to snazil, ale takova byrokracie, spustu papiru a nakonec mi nafarili dan a clo na ipod touch(marne jsem se jim snazil vysvetli ze ipod touch je neco jineho nez ipod a ze to je maly pocitac, tak mi to oclili jako prehravac hudby (syn nejakeho celnika rikal ze ipod slouzi k prehravani hudby – ti hnupi aspon mohli rict ze to je iPod “TOUCH” a ne jen iPod) a jeste mi malem uletelo dalsi spoj.

      Myslim, ze realita by mela byt takova, ze legalne by vse melo probehnout do 5 min a ja bych i priste velmi rad vse oclil a zdanil, ale ta byrokracie sama nabada aby to clovek “obchazel” uz jen tim ze jsem mohl si nekam sednout, najist se a nemuset behat po letisti s papirama od kancelare k kancelari.

  6. […] zbozi z USA a clo/dan April 2008 7 comments Possibly related posts: (automatically generated)#1 Page and Top 3 Posts In 2009 […]


Leave a Reply

